Különböző logikai, ugráló és egyéb ábrákat, nyelvtani és számtani feladatokat játékos mozgással lehet/kell elvégezni. Az irányító személy helyszíni ismeretei, kreatív ötletei kimeríthetetlen tárházat biztosítanak a kihasználtsági lehetőségekre.
Az ábécé egy egyedülálló szórakoztató és oktató játék amelyet az idősebb gyermekek is használhatnak didaktikai eszközként a szóképzés, helyesírás vagy nyelvtan megtanulásához.
a.) Az irányító személy megad egy szót egy előre meghatározott szócsoportból, például gyümölcs, állat,
tárgy, stb. A résztvevők feladata lehet az, hogy az adott szó betűire sorrendbe álljanak és azokat
hangosan mondják. Ez történhet egyre nehezebb és hosszabb szavakkal.
b.) Egyszerűbb szavaknál egy-egy betű cseréjével/ helycserével/ milyen új szót lehet létrehozni?
c.) De egy személy esetén egy szót kell végig keresni, menni/ugrálni és ez akár időt mérve ez
versenyszerűen is történhet.
d.) Egyes szavaknál csak a magánhangzókat, vagy a mássalhangzókat kell megkeresni, jelre állni/ugrálni, stb.
Számolási feladatoknál a számok vizuális felismerése, sorrendje, műveletek elvégzésesokat segíthet a fejlődésben
- csak a szám felismerése 1-2 személlyel
- kisebb/nagyobb szám ismerete 2-4 személlyel
- egyszerűbb számtani művelet/ összeadás, kivonás, szorzás/ elvégzése 4-5 személlyel