Különböző logikai, ugráló és egyéb ábrákat, nyelvtani és számtani feladatokat játékos mozgással lehet/kell elvégezni. Az irányító  személy helyszíni ismeretei, kreatív ötletei kimeríthetetlen tárházat biztosítanak a kihasználtsági lehetőségekre.

Az ábécé egy egyedülálló szórakoztató és oktató játék amelyet az idősebb gyermekek is használhatnak didaktikai eszközként a szóképzés, helyesírás vagy nyelvtan megtanulásához.
a.) Az irányító személy megad egy szót egy előre meghatározott szócsoportból, például gyümölcs, állat,

tárgy, stb. A résztvevők feladata  lehet az, hogy az adott szó betűire sorrendbe álljanak és azokat

hangosan mondják. Ez történhet egyre nehezebb és hosszabb szavakkal.

b.) Egyszerűbb szavaknál egy-egy betű cseréjével/ helycserével/ milyen új szót lehet létrehozni?

c.) De egy személy esetén egy szót kell végig  keresni, menni/ugrálni és ez akár időt mérve   ez

versenyszerűen is történhet.

d.) Egyes szavaknál csak a magánhangzókat, vagy a mássalhangzókat kell megkeresni,  jelre állni/ugrálni, stb.
Számolási feladatoknál a számok vizuális felismerése, sorrendje, műveletek elvégzésesokat segíthet a fejlődésben

  • csak a szám felismerése 1-2 személlyel
  • kisebb/nagyobb szám ismerete 2-4 személlyel
  • egyszerűbb számtani művelet/ összeadás, kivonás, szorzás/ elvégzése 4-5 személlyel